سبک زندگی غربی و تاثیرات مخرب آن بر خانواده‌های ایرانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 13 / 5 / 1396
بازدید : 361
نویسنده : sharef zadeh

 در روزگاری زندگی می‌کنیم که تاثیر سبک زندگی غرب بر روی مسائل روزمره‌ زیاد است در این گزارش برآن شدیم تا به ضرورت اشاعه سبک زندگی اسلامی و مقابله با تأثیر مخرب فرهنگ غرب بر خانواده‌ها بپردازیم.

ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده  

نهاد مقدس خانواده، رکن بینادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا جایی که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون خانواده می‌باشد. اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است. همه دستاوردهای علمی و هنری بشر در سایه خانواده‌های سالم و امن پدید آمده است. در این میان نقش زن به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است که در عصر حاضر تلاش می‌شود از جایگاه و نقش اصلی خود دور بماند که نتیجه آن جز بیماری و فروپاشی خانواده نیست. لذا زنان جامعه ما باید اهمیت این موضوع را درک کرده و با سبک زندگی اسلامی و ایرانی در راه داشتن خانواده‌ای پویا و سالم تلاش کنند. 



                   //////

بصیرت سیاسی و اجتماعی 
 

رسالت زنان امروز، حضور مستمر و آگاهانه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و دفاع و دیده‌بانی از ارزش‌های نظام اسلامی است. اگر زن مسلمان، دیروز دوشادوش مردان برای اقامه ارزش‌های الهی قیام کرده و پس از آن نیز رشادت‌ها داشته است، امروزه نیز وظیفه خود می‌داند که با انگیزه الهی خود در صحنه حضور یابد. 
 
زنان جامعه اسلامی در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند موجودیتی وارسته از دنیاخواهی و آراسته به حق‌جویی دارند و عهده‌دار مسئولیت سنگینی هستند، آن‌ها با فکر و اندیشه می‌توانند در تمامی صحنه‌های جامعه با بصیرت و آگاهی مشارکت فعال داشته و به فعالیت بپردازند. 
 

رشد علمی توام با اخلاق  

 
با توجه به ضرورت و اهمیت نقش‌آفرینی زنان در جریان پیشرفت جوامع و نیز رشد حضور زنان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، به نظر می‌رسد افق آینده در این زمینه روشن و مطلوب است اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنند این است که رشد علمی باید همراه با اخلاق اسلامی باشد که ثمرات آن بیش‌تر و مفیدتر و به رشد و کمال انسانی منتهی شود. 
 

مشاجره در خانواده باعث گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی می‌شود 

 
بخشی از نیازهای ارتباطی در خانواده تامین می‌شود و در خانواده‌های امروزی ارتباطات عاطفی به حداقل رسیده است و همان‌طور که می‌دانیم افزایش ارتباطات عاطفی افراد موجب کاهش گرایش به شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. خانواده‌ها به لحاظ شکلی محدودتر شده‌اند و از حالت گسترده به هسته‌ای تغییر شکل داده و تعداد فرزندان کمتر شده است. 
 
یکی از دلایل عمده سست شدن پایه‌های خانواده این است که افراد اوقات کمتری را در کنار هم می‌گذرانند و کوچک شدن خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله تلاش برای تامین هزینه‌های خانواده و امرار معاش، منجر به کاهش ارتباط اعضای خانواده به خصوص روابط عاطفی آن‌ها شده است و دوری اعضای خانواده نسبت به هم و تامین نشدن نیازهای عاطفی و ارتباطی افراد در این شرایط امری اجتناب ناپذیر است که با این وضعیت فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که بین جوانان و دیگر اقشار رواج یافته‌اند، جای‌گزینی برای تامین نیاز عاطفی و ارتباطی افراد می‌شوند. 
 
شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای اشاعه‌ی فرهنگ غربیست/درصورت تدبیرنکردن مسئولین،باید به حال فرهنگ گریست
 
شبکه‌های اجتماعی از این منظر که باعث وسعت ارتباطات می‌شوند بسیار خوب است اما باید توجه داشت افرادی که در این شبکه‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند هیچ شناختی نسبت به یک‌دیگر ندارند و ممکن است اطلاعاتی که رد و بدل می‌شود صادقانه نباشد. 
 
مشاجره افراد در محیط خانواده و دیگر فضاها یکی از مشکلاتی است که به دلیل عدم برقراری ارتباط صحیح با دیگران اتفاق می‌افتد اما در فضای مجازی معمولا مشاجره و درگیری وجود ندارد. افراد بدون هیچ شناخت و سابقه‌ای نسبت به هم، با پرداختن به صحبت‌های کلیشه‌ای، احساس می‌کنند که طرف مقابل با آن‌ها هم‌دلی و هم‌دردی می‌کند و هیچ جبهه و مقاومتی را در وی نمی‌بینند و این یکی از دلایلی است که افراد در فضای مجازی احساس آرامش بیشتری داشته و به این فضا گرایش دارند. 
 
استفاده از این شبکه‌ها ، عطشی است که در بین جوانان وجود دارد و اگر به درستی هدایت نشود، ممکن است به بیراهه برود. آموزه‌های دینی و آموزش جوانان از سوی خانواده و دیگر نهادهای آموزشی و اجتماعی موجب کنترل و کاهش آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. با آموزش صحیح، جوان ما چارچوب‌های استفاده از این فضاها را می‌شناسند و از آن‌ها به درستی بهره‌برداری خواهند کرد. 
 
غربی‌ها تلاش دارند تا با سیاست اشاعه فرهنگ غربی و بی‌بندوباری در کشورها و جوامع اسلامی، جنگی نرم را اداره کنند که شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای آن‌ها است که اگر تدبیر مسئولان و صاحب‌نظران کارساز نشود باید به حال فرهنگ از دست رفته گریست.



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sadegh در تاریخ : 1396/5/13/5 - - گفته است :
https://t.me/Funny_Khandeh سلام خوااااهشا فقط یک دقیقه وقت بذارید و وارد کانال من بشید خواااااهشا و1روز داخلش عضو بمونید یا مطالبش رو قبل عضویت ببینید واگر نپسندیدید بعدش برید بیرون و جوین نشید
اینم ادرسش
https://t.me/Funny_Khandeh

اگه روی ((رایانه شما تلگرام ندارید))احتمالا لینکه باز نمیشه پس لطططفا این ای دی
((@FUNNY_KHANDEH)) که میدم رو با گوشی اگه تلگرام دارید سرچ کنید وبرید داخلش وخواااااهش میکنم که اگه جوین نشدیدحداقل لطفی به من بکنید وبهم اطلاع بدید که مشکل مطالبش چی بود و انتقادی درموردش بهم بگید خوااااهشا ممنونم که وقت گذاشتید وتا اینحا رو خوندید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 440
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 440
بازدید ماه : 2869
بازدید کل : 1079530
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com